|
Post by Jan Wouters on Sept 11, 2005 10:01:53 GMT 1
Aangezien ik sinds gisteren (10-09-2005) toegelaten ben als lid op proef ken ik eigenlijk nog niemand in de club. Dus zal ik mij zelf even voorstellen in de hoop dat jullie dat hier ook doen. Naam : Jan Wouters Leeftijd : 17 Jaar Hobby's : WW2 Verzamelen en re-enactment Voetbal Beroep : Student (Wetenschappen-Wiskunde , 6e jaar) Website URL : www.507thpir.tkDoelstelling : Veel plezier en de geschiedenis levend houden. Foto : wat ben ik fotogeniek Cheers Jan
|
|
|
Post by MrMorePhun on Sept 11, 2005 17:01:10 GMT 1
Hallo en welkom op het forum en de club natuurlijk
Ik heb je gsiteren gezien want ik ben ook gisteren lid geworden
groetjes
|
|
|
Post by Jan Wouters on Sept 11, 2005 20:33:54 GMT 1
Inderdaad gij zijt dieje bad ass cop zeker ? ;D
|
|
|
Post by MrMorePhun on Sept 12, 2005 0:16:33 GMT 1
lol bijlange nie....doe al 5 jaar geen straat meer, dus de badasses are still out there hehe ;D
|
|
|
Post by viper on Sept 12, 2005 17:07:32 GMT 1
Het is dan toch eindelijk gelukt Welkom in de groep, we hebben elkaar al eens tegengekomen op het WO2.nl forum. Greetz, Ronny aka Viper
|
|
|
Post by Jan Wouters on Sept 12, 2005 17:27:28 GMT 1
Inderdaad Ronny .. ik ben er heel blij mee ;D
|
|
|
Post by eagleboy on Sept 12, 2005 22:37:47 GMT 1
ok aangezien iedereen zen eigen hier voorsteld zal ik da dan ok efkes doe se
ik zen dus de nico (budts) beter bekend als de zoon van de padré ik zen der 19 en ik zen altijd al geinterseerd geweest in de hobby en ik ga al van kleins af mee op meeting. men passie is het 101ste airborne en alles wa ermee te maken heeft.
|
|
|
Post by eagleboy on Sept 12, 2005 22:49:54 GMT 1
ik zen dus de padré (de cisse) ik ben al zo een 22 jaar actief in de hobby.die begonnen is door het feit dat bij mijn grootmoeder amerikaanse soldaten gelegen hebben (9the airforce anti aircraft) de namen van deze jongens zijn bill young en lyle armstrong. doorhet feit dat men grootvader er altijd over praate heb ik mezelf een willy's aangeschaft en volledig gerestaureerd.mijn grootste pasie is het restaureren zelf en de rest is natuurlijk ook prettig( ;)albert en de rest van den hoop ) de eenheid die mij het meeste boeit is natuurlijk de 101ste airborne <kzit hier thuis met nog zoone aap die er in geintreseerd is ,die kende wel zeker> da zennek ondertussen oek ne jeep vo aant maken. ik hoop in de toekomst meer tijd te kunnen vrijmaken en me intensiever op de meetings te kunnen storten. en tot slot hetgeen dat de chaplain in celles zei als ge iet moet weten van de vrouwen in de parochie dan moete bij mij zen. groete de padré
|
|
|
Post by MrMorePhun on Sept 12, 2005 23:58:28 GMT 1
Ik vergeet mezelf weeral voor te stellen zie...
Van deperre Dave, 32 jaar samenwonend en zoontje van 5. Door vriend en collega Michel daadwerkelijk in de club geintroduceerd. Echter had ik reeds geruime tijd interesse in WWII. Belangrijk ook op te merken is dat een familielid van mij, Stephe Vargo, D-Day meegemaakt heeft in de first wave landing op Omaha. Hij was een Amerikaanse soldaat in de oorlog. Hij is nu bijna 85 jaar, maar wil niet praten over deze dingen...Wat natuurlijk begrijpelijk is. Zij zijn met 230 gestart en slechts met een 13 tal teruggekeerd.....
Mijn eerste event was Boom alwaar ik plezier gemaakt heb...Tevens ga ik mee naar Arnhem. Hopelijk zie ik jullie daar ook !!
|
|
|
Post by viper on Sept 14, 2005 17:48:02 GMT 1
Ik zal dan ook eens het goede voorbeeld volgen . Ronny Sameys, 38 jaar getrouwd en dochter van 8. Ben lid van de groep sinds 18-01-2004. Werk als iSeries System Engineer bij een bekend cosmetica producent. Mijn hobbies zijn WO2 Allied re-enactment, Airsoft, Computers & internet. De interesse in WO2 dateert al van in mijn jeugd, waarschijnlijk door de oorlogsverhalen van mijn grootvader. Vooral de 101st Airborne Division is de rode leidraad in deze interesse. Ik speel dan ook airsoft in een hedendaags uniform en uitrusting van het 101st. Door die interesse ben ik ook op 18 jarige leeftijd als kandidaat beroepsonderofficier in dienst gegaan bij de Belgische Luchtmacht. Na een tijdje heb ik totaal gedesillusioneerd het belgische leger verlaten en was mijn interesse serieus bekoeld. Enkel mijn interesse in WO2 films in documentaires bleef overeind. Door mijn airsoft aktiviteiten kwam ik in kontakt met personen die naast airsoft ook aan re-enactment deden. Een aantal kenissen begonnen eind 2003 met de oprichting van een Vietnam airsoft re-enactment team. Aangezien ik mij naast WO2 ook nogal verdiep in de Vietnam oorlog, vroeg men mij of ik ook geen interesse had om lid te worden van het team. In oktober 2003 had ik door een tentoonstelling op 500m van mijn deur reeds kennis gemaakt met het 82nd-101st Airborne Division. Als ik dan toch de re-enactment toer zou opgaan, dan kon ik beter terug kiezen voor mijn oude liefde; WO2 101st AB. Als ik zie wat andere groepen onder re-enactment verstaan dan ben ik zeer tevreden dat ik van deze groep lid ben geworden. Mijn voorkeur gaat naar het aktieve re-enactment gebeuren. Ik ben de persoon uiterst rechts op de foto. Greetz, Ronny aka Viper
|
|
|
Post by rafstalmans on Apr 16, 2006 15:06:28 GMT 1
Dit was ik al lang van plan, ma nu komt het dus, ik zal me eens effe voorstellen! ik ben Raf Stalmans ,16jaar, ben van Blauberg (waar ons treffen plaats vind). Ik ben van Januari 2006 bij de club, sommige zullen me wel al eens gezien hebben. Ik ben begonnen met verzamelen een 2-3jaar geleden en verzamel nu US wo2. Ik heb een zwak voor het onthouden van namen, dus .... Voor de rest, ik ben ne stille brave jongen za !
|
|
|
Post by Jan Wouters on Apr 17, 2006 14:09:17 GMT 1
Goe bezig Raffe
|
|
|
Post by dimi on Jul 8, 2006 11:26:57 GMT 1
Hallo, ik ben Dimi (Dimitri Vanderyck), de nieuwe in de club. Nieuw is wel een groot woord, want met mijn 41 jaar is de garantie op onderdelen en werkuren al lang vervallen.
|
|
|
Post by dimi on Jul 8, 2006 11:51:49 GMT 1
Hallo, ik ben Dimi (Dimitri Vanderyck), de nieuwe in de club. Nieuw is wel een groot woord, want met mijn 41 jaar is de garantie op onderdelen en werkuren al lang vervallen.
Van beroep ben ik verpleegkundige op de radiologie van het Jan Palfijn & St.- Elisabethziekenhuis in Antwerpen.
Ik ben gehuwd met Marita en heb 2 bengels Laurien (10 jr) en Birgen (2,5 jr).
Ik ben reeds geruime tijd "bezig" met WW 2. Zowel met re-enacten als met modelbouw. Ik ben met re-enacten begonnen bij een Nederlandse vereniging dewelke de 29th Inf. uitbeeldt. De grote afstanden (steeds boven Utrecht) hebben mij doen afhaken. Vervolgens ben ik naar de HWW gegaan. Daar heb ik aan enkele activiteiten deelgenomen, doch gezondheidsproblemen (zijn nu quasi onder controle) hebben mij gedwongen het even rustiger aan te doen. Tevens vond ik dat er bij HWW niet genoeg de nadruk werd gelegd op het re-enacten. Voertuigen kwamen steeds op de voorgrond. Dit is het standpunt van HWW, en ik heb er alle begrip en respect voor.
Ik ga proberen zo veel mogelijk aanwezig te zijn op de activiteiten, doch wacht- en week-enddiensten kunnen regelmatig roet in het eten gooien. Geef me dus a.u.b. wat krediet.
Wat het airborne uniform betreft; ben ik stilaan bezig dit te vervolledigen. Jumpsuit en boots heb ik al alsook de helm, webbing en garrand (van m'n infanterieverleden)
So, that's it!
Groetjes, Dimi
|
|
guarnere
Private First Class
UPHAM
|
Post by guarnere on Aug 21, 2006 12:09:31 GMT 1
hallo ik ben dus simon of voor de manne van 82nd/101ste airborne is het UPHAM ik ben juist begonnen met deze hobby en ik wil jullie allemaal een pretigge vakantie gunne voor zolang dat het nog duurt
|
|