|
Post by Jan Wouters on Sept 21, 2006 12:00:20 GMT 1
Het is al weer een tijdje geleden dat ik nog eens wat van mij collectie heb laten zien. Re-enactment eiste nogal veel van mijn budget en er is daarom het een en het ander verkocht. Bij die dingen zat ook mijn M43 wat betekent dat m'n projectje weer maar eens uitgesteld is. In die plaats zijn er wel een paar leuke documenten bij gekomen. Het re-enactment seizoen is nu gedaan en daardoor kan ik weer een half jaartje spenderen aan de uitbreiding van mijn collectie. Hier alvast een paar foto's van mijn tot nu toe relatief kleine collectie. - Lot met foto's , documenten en patch van Eugene M. Matella - Glider Mechanic (Alles mooi in kadertjes aan de muur)- M1936 Musette Bag - Gedateerd 1942- Garand hulzen , .50 huls , 3rd ID Patch , Drill Manual (Augustus 1941) , 3 First Aid kits Carlisle Model- M1923 Cartridge Belt , M1936 Suspenders , M1942 Canteen , M1942 First Aid Kit , M1943 Folding Shovel- Invasion Currency & 101st A/B Patch- Us Army shawl -uit een deken geknipt-
Niet ETO gerelateerd materiaal
- Signal - Fallshirmjägers in Kreta
Uit de regio
- Kratje bier 1931 , British Royal Artillery helm , Belgisch burgergasmasker
|
|
|
Post by viper on Sept 23, 2006 19:27:28 GMT 1
Ziet er al een mooie collectie uit.
Verzamelen is voor mij waarschijnlijk toekomstmuziek, ik heb op dit moment eigenlijk al te weinig plaats om al mijn re-enactmentmateriaal op een fatsoenlijke en ordelijke manier te stockeren.
Normaal gezien zou ik een jaar geleden starten met het verzamelen van US Military medals uit WO2 en Vietnam oorlog, maar sinds de aanschaf van het boek 'US Military Medals 1939 to Present' ligt dit project voorlopig ook in de ijskast. Alle aandacht gaat nu grotendeels naar de renovatiewerken om het plaatsgebrek op te lossen.
Greetz,
Ronny aka Viper
|
|
|
Post by viper on Sept 23, 2006 21:20:07 GMT 1
Het project ivm 'US Military medals' dan toch uit de ijskast gehaald. Na mijn vorige post wat gaan zoeken op ebay naar US Military medals. Ondertussen de volgende medals aangekocht ; - WWII American Campaign Medal
- WWII Victory Medal
- WWII Women's Army Corps Medal
- US Vietnam Service Medal
Na het zien van al die US Military medals ga dit project toch maar uitbreiden naar andere periodes, WO2 en Vietnam zal natuurlijk wel de belangrijkste periode blijven. Greetz, Ronny aka Viper
|
|
|
Post by Jan Wouters on Sept 24, 2006 10:24:52 GMT 1
Het project ivm 'US Military medals' dan toch uit de ijskast gehaald. Na mijn vorige post wat gaan zoeken op ebay naar US Military medals. Ondertussen de volgende medals aangekocht ; - WWII American Campaign Medal
- WWII Victory Medal
- WWII Women's Army Corps Medal
- US Vietnam Service Medal
Na het zien van al die US Military medals ga dit project toch maar uitbreiden naar andere periodes, WO2 en Vietnam zal natuurlijk wel de belangrijkste periode blijven. Greetz, Ronny aka Viper Toppie Show us some pictures. Zijn de medals ID'd ? Dat geeft altijd wel een meerwaarde aan WO2 materiaal.
|
|
|
Post by viper on Sept 24, 2006 16:12:22 GMT 1
De medals die ik nu heb aangekocht zijn niet ID'ed, die zijn natuurlijk een heel stuk duurder. Voorlopig hou ik me bij de gewone medals, in eerste instantie is het mijn bedoeling een overzicht op te bouwen van alle US Military medals. Het verzamelen van ID'ed medals en medals met ribbon etc in presentation case is al een stap verder. Als ik deze ondertussen voor een zacht prijsje op de kop zou kunnen tikken, dan zal ik deze natuurlijk niet aan mijn neus laten voorbijgaan.
Greetz,
Ronny aka Viper
|
|
|
Post by Jan Wouters on Sept 28, 2006 20:34:36 GMT 1
Nieuwe aanwinst , ook altijd leuk voor een pre d-day of pre market garden display. Natuurlijk kan een display a la Big Red one ook , soldij indienen voor Yanks , sigaretten en/of candy bars ..
|
|
|
Post by viper on Oct 1, 2006 22:56:09 GMT 1
[Nieuwe aanwinst , ook altijd leuk voor een pre d-day of pre market garden display. Natuurlijk kan een display a la Big Red one ook , soldij indienen voor Yanks , sigaretten en/of candy bars .. Weer een mooie aanwinst voor je collectie. De herfts/winter stop is eigenlijk de ideale tijd om op zoek te gaan naar een paar originele display en/of acts zonder het idee van Big Red One na te apen. De lange winteravonden lenen zich uitstekend om de nodige rekwisieten na te maken. Nu voor mij het metaaldetectieseizoen is aangebroken, gaat er natuurlijk veel tijd naar het reinigen en determineren van de vondsten, maar er is nog genoeg tijd over om verder te knutselen aan allehande WO2 reproducties. Heb er ondertussen nog een aantal bijgemaakt, maar moet er dringend eens foto's van maken om te posten. Greetz, Ronny aka Viper
|
|
|
Post by Jan Wouters on Oct 4, 2006 19:34:11 GMT 1
En deze is onderweg , helaas niet voor display ! Daar is hij veel te kostbaar en fragiel voor !
|
|
|
Post by viper on Oct 4, 2006 21:53:30 GMT 1
Weer een mooie aanwinst. Zoiets in een display gebruiken is je reinste heiligschennis Als je dit in je bezit hebt, kan je deze dan een opmeten? Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste afmetingen om een juiste repro versie te maken ipv die A4-versies. Greetz, Ronny aka Viper
|
|
|
Post by Jan Wouters on Oct 5, 2006 10:09:00 GMT 1
Weer een mooie aanwinst. Zoiets in een display gebruiken is je reinste heiligschennis Als je dit in je bezit hebt, kan je deze dan een opmeten? Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste afmetingen om een juiste repro versie te maken ipv die A4-versies. Greetz, Ronny aka Viper Ik verwacht hem maandag in de bus. Na hem uren aan een stuk bewonderd te hebben zal ik de juiste afmetingen even opmeten.
|
|
|
Post by Jan Wouters on Oct 12, 2006 8:29:33 GMT 1
Ivm met die Ike-Letter :
"Jozef is vandaag langs geweest met een pakje" , maar ik had Jezus toch niet besteld ? Blijkt dat ik nog in mijne nest lag toen de Ike-Letter is langs geweest. Ik ga hem morgen ophalen in het postkantoor. ;D
|
|
|
Post by Jan Wouters on Oct 13, 2006 11:40:28 GMT 1
Ronny ,
Na de brief de brief de nodige tijd bewonderd te hebben heb ik even m'n meetlat erbij genomen. De afmetingen van de brief bedragen : 21cm x 13cm , kleiner als verwacht maar dat drukt de pret absoluut niet. Ik ben heel blij met m'n nieuwe aanwinst. Hij heeft al een leuk plekje gevonden naast het invasion currency en de Eagle-patch !
|
|
|
Post by Jan Wouters on Oct 13, 2006 14:47:40 GMT 1
Mooi in een kadertje gestopt ! Begin volgend jaar nog even een 82nd A/B patch aanschaffen voor boven de 101st .
|
|
|
Post by Jan Wouters on Oct 15, 2006 20:30:20 GMT 1
|
|
|
Post by viper on Oct 15, 2006 21:49:17 GMT 1
Die wanden beginnen al serieus vol te hangen. Ik hoop dat tegen eind volgend jaar mijn zolder volledig is verbouwd zodat het gedeelte waar de trap gaat uitkomen mijn domein zal worden. Ik zal dus nog veel moeten klussen het volgende jaar. Greetz, Ronny aka Viper
|
|